Szoktak mondani, hogy nem esik messze a fajatol. Ez most spec nem tudom, hogy jott ide, de jol hangzik.
Na mindenesetre elkeszult a Millward Brown legujabb BrandZ riportja, ami a markak (nem a cegek, hanem szigoruan a brandek) erteket hivatott megallapitani.
Es hat bizony jelentos valtozas volt az elen.
Virtualis dobperges, bar a cim alapjan mindenki kitalalhatta, hogy bizony iden az Apple a vilag legertekesebb markaja.
A sorrend a kovetkezo:
1. Apple - 153,285 M$
2. Google - 111,498 M$
3. IBM - 100,849 M$
4. McDonald's - 81,016 M$
5. Microsoft - 78,243 M$
6. Coca-Cola (Light, Diet es Zero egyben) - 73,752 M$
7. at&t - 69,916 M$
8. Marlboro - 67,522 M$
9. China Mobile - 57, 326 M$
10. GE - 50,318 M$
A legdobbenetesebb az Apple eseteben az, hogy a marka erteke 84%-kal nott az elmult evhez kepest, amikoris a harmadik helyen allt, 83,153 M$-os ertekkel. Ugyanakkor mar tavaly is egy massziv 32%-os novekedest produkalt a marka a 2009-es ertekehez kepest.
Az, hogy az Apple megtorte a Google negy eve tarto elsoseget, nagyban koszonheto az iPad-nek, tagabban ertelmezve a folyamatos ujitasoknak, hogy folyamatosan uj, trendi, korabban nem letezo termekeket/kategoriakat talal ki, amelyeket aztan igyekeznek a tobbiek atvenni. Ezt nem folytatnam, mert leragott csont, de ennek alatamasztasakent erdemes megjegyezni, hogy a Blackberry, a tavalyi 14. helyrol visszacsuszott a 25. helyre mintegy 20%-ot veszitve ertekebol.
Ami meg trendkent megallapithato a listat nezve: Jonnek a BRIC orszagok felfele, a 11 uj Top100-as markabol 7 innen van. De azert a Top8 meg mindig amerikai gyokerekkel rendelkezik.